Verkligheten hinner ifatt..

Jo, det kan man säga att den gjort, och det har inverkat rejält på min kropp. Blivit dunderförkyld med värk i hela kroppen. Har supersvårt att sova och hjärnan går på högvarv. Har varit och köpt upp halva apoteket, så hoppas snart att det ska bli bättre.
Idag är jag faktiskt hemma från skolan, känns så där att börja första veckan med att sjukskriva sig, fast å andra sidan blir jag ju inte bättre av att gå dit när jag är sjuk.

I måndags var det superkul i skolan, vi hade lektion i förhörsteknik, då vi skulle intervjua varandra och spela in förhören, för att sedan kolla igenom det. Det var väldigt kul och ganska så intressant.

Igår började dagen med att jag vaknade och kände mig kassare än någonsin, insåg att jag var sen, och sprang ner till bussen, och när jag väl kommer dit så är jag en hel timme för tidig... Kul det !! *not*
Satte mig i biblioteket och läste igen 10:e polislagen, som vi skulle arbeta med igår, sen var det dags för föreläsning i aulan. Mänskliga rättigheter..Ganska så drygt faktiskt, det kunde ha varit upplagt på ett mer intressant sätt. Efter  föreläsningen kom Hasse Aro in och ville varva aspiranter till att sitta med i efterlyst och ta emot tips, ganska så kul faktiskt. Tror nog jag ska anmäla mig.
Sen hade vi grupparbete, då vi skulle arbeta med fall och göra hänvisningar till de olika polislagarna. Väldigt intressant faktiskt, fattade hur det är uppbyggt med alla lagarna, och lärde mig även tolka lagarna i Lagboken, alltså hur dom är uppbyggda när man söker efter dom.
Tyvärr så mådde jag skit och var på ett riktigt böl humör, så det var så tråkigt. Skulle gå och hämta mitt studieLeg, och då hade dom skrivit fel namn, blev duktigt sur igen.
Efter skolan mådde jag åter igen skit, började böla när storasyster ringde, var verkligen superledsen, kände en enorm hemlängtan. Samtidigt som jag är så lycklig över detta, så har jag nog ändå inte hunnit smälta allt som hänt. Pratade med både Annette, Pappa och mamma igår, och tillslut var det nog slut på gråten, och då däckade jag i soffan och somnade istället. Jag vet att jag kommer att ha många såna dagar, då känslorna går upp och ner. Men det är bara att kämpa på, och verkligen intala mig själv att detta kommer gå bra, och att det är för vår framtid. Min och Neros alltså. Men jag saknar Nero så att jag håller på att dö, hade liksom inte så mycket tid på mig att förbereda mig på att behöva lämna mitt barn. Men jag kommer ju hem och 3 dagar, och stannar hela helgen, sen åker jag ju hem nästa helg igen.

På måndag så flyttar jag in i min lägenhet. Har fått tag på en 1:a på st eriksplan. Den är på 35 kvadrat, och superfin. Hade en jäkla tur att jag kom över den. Ca 3 min till tunnelbanan, 3 min till pendeltåget och precis runt hörnet ligger en thaiboxningsklubb....Kunde jag fått det bättre??? Nej!!

Mycket praktiskt som ska göras hemma nu. Hyra ut el sälja min lägenhet. Sälja ALLA mina möbler. Transportera hit lite personliga saker. usch!! blir trött när jag tänker på det. Men det mesta brukar ju faktiskt lösa sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0