mycket tankar..

Då har det gått ytterligare en vecka i stockholm. Varje dag är en utmaning. Jag börjar komma in i rutiner i skolan, och börjar känna mig som en del av klassen. Själva skolarbetet blir bara roligare och roligare för varje dag. Älskar det! Det ända negativa är att skolan ligger här, 60 mil ifrån det som jag är van vid, alla vänner och familj och framför allt min Nero. Men tre månader går förhoppningsvis snabbt, och ska det fortsätta i denna takten,så är det snart dags för sommar :) Många tidiga mornar och sena kvällar.
Får mycket tid på kvällarna att tänka och fundera en massa. Detta är ju det som jag verkligen vill. Så många gånger jag har drömt om denna tiden, jag har aldrig sagt "om" jag kommer in på phs, utan alltid sagt "när" jag kommer in. Men komma in så här var väl aldrig enligt mina planer. Mina planer var att komma in på distans i växsjö! Idag är jag faktiskt glad att jag inte kom in på distans, för hela grejen med att vara här i sörentorp är alla upplevelser, och att leva ett "student"liv!
Fast som jag brukar säga "allt som händer och sker, har alltid en mening" Och tydligen finns det en mening med att jag ska vara här i stockholm. Vissa dagar har jag en enorm längtan att bara sätta mig på tåget och åka hem, och bara glömma detta! Att återgå till mitt normala trygga hem. Jobba hela dagarna och träna på kvällarna, och där i mellan kunna träffa mina vänner och familj när JAG vill. Veta att dom alltid finns runt hörnet. Mycket som man bara tar för givet i livet. Men samtidigt kan jag tänka på ALLA dom gånger jag suttit ensam hemma på kvällarna och bara längtat efter att det ska hända något i mitt liv, så många gånger jag önskat att få komma ifrån kristianstad. Och nu sitter jag här! Kanske inte som jag tänkt. Men jag är på god väg att uppfylla min dröm!
För mig är det fortfarande helt otroligt att jag faktiskt är här. Att JAG kom in på phs!!
Känner verkligen att jag är på rätt utbildning!! Detta är faktiskt det jag ska göra...älskar allt som har med skolan att göra, så jäkla intressant.

Skulle satt lösen i måndes, men har inte haft tid! Har som sagt haft extremt mycket med skolan. Men from måndag så blir det lösen. Så återigen, ni som vill fortsätta läsa så är det bara att höra av er, så ska ni får lösen osv....

Hoppas ni alla får en fantastisk helg, själv ska jag sitta med en hemtenta, och sen kommer mop imorgon med grejer till mig. Och förresten så hoppas jag på att snart få lite besök här i tjockhult,,känner att jag skulle behöva det. Så bara hör av er om ni är sugna på att åka till stockholm.....pussåkram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anna Åklinder

Kommer Bertil och Lena med bil eller tåg? kommer dom med bil kan dom kanske stanna till här på en kaffe? :)

klart det är jobbigt med alla så långt bort.. men se det som ett nödvändigt ont för att komma dit du vill... det är ju trots allt tidsbegränsat.. :)

kram

2011-02-25 @ 18:37:00
URL: http://annaaklinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0