Första helgen i stockholm

Så där, då var snart första helgen i stockholm avklarad. Har en ny vecka framför mig i skolan. Känner att jag har landat lite mer nu, men har fått en extrem förkylning. Men det är väl pga av chocken och omställningen.

I fredags blev det ju tyvärr ingen skola pga snöovädret. Kvällen blev lugn, iallafall för min del. Mina roomies skulle ut och festa, så jag satt och drack lite vin med dom, och traggade en massa skit. Känns så underbart att både Annette och Maccarena har öppnat upp sitt hem för mig, utan dom skulle jag aldrig ha klarat mig här. Annette var en gång för många år sedan en av mina absolut bästa vänner. Men hon flyttade från k-stad för några år sedan och har pluggat i växsjö, och sen har hon bott några år här i stockholm. Tyvärr har jag inte träffat henne så mycket de sista åren, men idag känns det som om vi aldrig har varit ifrån varandra. Allt känns så naturligt, och jag är extremt glad att hon åter igen är en del av mitt liv. Jag kunde aldrig drömma om den stöttning hon ger mig, och att hon låter mig bo här. Är som sagt så enormt tacksam. En stor eloge till både Nettan och Maccarena...-Hör ni det Annette!!!! Haha! När sen dom gick ut, så somnade jag ganska så direkt på soffan, kan ju säga att jag var väldigt utmattad.
Vaknade sen ganska så tidigt på lördagen, och slappade en stund, sen åkte jag och Annette ut till Danderyd där jag skulle kolla på en lägenhet. Lägenheten ligger väldigt nära skolan. Är bara en buss ifrån, så läget är ju det bästa. Tyvärr är det bara en etta på 24 kvadrat med kokvrå, och jag kan inte flytta in förrän i slutet på mars. Men det är ett hem iallafall. Hran ligger på 4000 kr, och lägenheten är fullt möblerad, så jag behöver inte flytta upp något alls hit. Tyvärr har jag bara den till slutet på juli, men jag hinner iallafall leta en 2:a under tiden.
Sen begav vi oss till kista gallerian, och käkade lunch och inhandlade lite grejer, som tex en kaffebryggare som nog kommer rädda mitt liv här. :)
Sen åkte vi hem, extremt trötta, och lördagskvällen spenderades med soffslapp och mycket skratt. Jag är väldigt glad över att vara här nu, och det mesta verkar just nu flyta på ganska så bra. Kommer hem till nästa helg, då jag får packa ihop lite grejer hemma, och ta upp mer kläder hit. Kommer ju även ha min avskeds/födelsedags fest på lördag. Hoppas alla nära och kära kan komma.

Nu i morse(söndag) vaknade jag väldigt tidigt, ca kl 7. Jag är ju inte van vid att ligga och sova länge, så det var bara till att stiga upp. Så har nu suttit vid datorn hela förmiddagen och letat efter 2:or i stockholm, och jag ska säga att det är absolut inte det lättaste. Annette ligger fortfarande och sover, fast klockan är 11.16. Idag kommer vi bara att vara hemma, och ta det lugnt. Jag har ett inlämningsarbete att göra också, som ska lämnas in så fort som möjligt. Men kan bli svårt eftersom att jag inte får mina böcker förrän tidigast på tis. Men får väl ändå göra ett försök. Delkurs i polisiära grunder 1, ska det va. Lite frågor om hur polisverksammheten är uppbyggd och så.

Nä, nu är det dags för lite kaffe, sen får vi ta dagen som den kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0