Pliktverket..

Idag har jag varit på pliktverket. Har varit så nervös över dessa dagar. Trodde inte ens att jag skulle komma så här långt som jag faktiskt gjort. Gick upp tidigt och körde dit väldigt nervös och darrig. Hur skulle detta arta sig? Skulle jag lyckas "sälja" mig. Efter ca 1 timmes info om lite allt möjligt, som tex att vi är 700 personer kvar, och att det finns 326 st platser, dvs 50 procents chans att komma in, så var det dags att börja.
Jag fick börja med det så kallade begåvningstestet, i kort form iq-test. Och jo, jag kan väl säga att det kändes som att det gick bra. Just detta resultat får jag besked på imorgon, på en skala mellan 1-10, så måste man hamna över 3, så det hoppas jag på att jag klarar.
Sen var det lunch en timme, och efter det blev man inropad till samtalet. Fick komma in i ett litet rum med två poliser, en kvinnlig och en manlig. Skulle sitta och prata med dom i ca 1 timme, då dom ställde alla möjliga frågor och försökte grilla en ordentligt. Och även detta samtalet kändes riktigt bra, kan ju säga att jag hade nog svar på typ allt. Kände mig inte särskilt osäker på det, fast tufft var det, det är aldrig lätt att sälja ut sig själv. Men fy tusan vad bra det kändes.
Sen var det dags för läkartestet. Fick börja med hörsel och syntest, och det gick bra, sedan var det muskelmätning, på en skala mellan 1-10 så hamnade jag på 4, helt ok! Sen var det pult och blodtryck, och efter det var det läkarundersökning, och det gick hur bra som helst. Sedan var jag klar för dagen. I morgon är det enbart psykologisamtalen kvar, sen efter det en lååång och evig väntan, dvs 2 månaders väntan på intagningen. Och nu börjar tankarna komma, -tänk om jag faktiskt kommer in!! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag faktiskt skulle göra detta, och komma så här långt. Så som sagt...nu är det bara att hålla tummarna och vänta på att brevet ska ramla in i mitten på november någon gång.....
Happy happy happy!!!
Sen blev det en sväng sparring och en fläskläpp rikare idag!! Snart att hoppa in i duschen och sen sova, så jag orkar med dagen imorgon. Till helgen blir det fest i malmö och firar Daniel, som fyllt år, sen nästa helg blir det fight night i kristianstad, ska bli superkul...Jag och syster ska sitta i inträde och crewa,,,så skoj...
Så,,nu är det tid......och glöm aldrig: If something are meant to be, life always find a way to it....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0