Helgen

Detta är den första helgen på mycket länge då jag inte har haft något planerat alls. Och det känns mycket bra. Men det har ändå varit en underbar helg. Tagit det väldigt lugnt och omgett mig med människor som verkligen får mig att må bra. Aldrig något som känns obekvämt eller konstigt. Och det är så man ska känna, man behöver väl egentligen inte göra så stora saker, det är ju ändå alltid de små sakerna som räknas.
Har känt mig lite low den senaste veckan, fått en släng av den kroniska tröttheten, då verkligen inget känns roligt. Har jobbat och sen åkt hem direkt och somnat på soffan. Känt att jag inte orkat med någonting, och verkligen känt mig deppad. Försökt förstå vad jag har deppat över, men inte kommit på det riktigt. Mer än att jag har verkligen har haft det fullt upp den sista tiden. Fullt upp med allt. Jobb,träning, och allt det andra som kommer där emellan. Just nu jobbar jag heltid, är mamma på heltid, tränar på heltid (hehe), mycket som är heltid. Sedan är det all denna funderan på framtiden. Ska ju sälja min lägenhet, dels pga av OM jag kommer in på skolan, plus att jag vill rensa upp lite gammalt som ligger och fräter. Vill ju komma vidare. Och man kan ju inte få plats med för mycket i hjärnan. Därför har det varit väldigt skönt med en sån här helg utan några måsten. Bara tagit det som det kommit.
Ska försöka fortsätta att ta det lugnt denna veckan också, inte ställa så höga krav på mig själv. Man är ju bara den man är. Ska inte träna förrän på torsdag denna veckan, måste vila tån lite till, plus att jag fortfarande är helt sjukt sleten, så det gäller att prioritera sina val. Trodde aldrig sen 7 månader tillbaka att jag skulle prioritera bort träningen. Men ibland gäller det att lyssna på kroppen. Man är ju ingen superwoman, fast man ibland önskar att man vore det. Fast å andra sidan så är jag faktiskt ganska grym ändå,,hehe!! Som sagt, mamma på heltid, jobbar heltid, träning, och polisansökan....inte konstigt man blir trött ibland!!!
For all the mothers fighting
For better days to come
And all my women, all my women sitting here trying
To come home before the sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0